Friday, February 05, 2010

makan2..

hehe..hr nie post psl menu aper aku buat selama 2-3minggu ini..chewahh..skrang ni nabihahismail rajin masak ooo..tapi dier masak menu yang sama aje..hehehe...

menu untuk bfast, aku akan buat sandwich sardin...aku buat tros for the whole week..buat siap2 awl minggu tu, pastu simpan jer dlm fridge..hehe..tiap2 pagi aku kuarkan lah 4keping..2keping tok bfast, 2keping lagi tok minum petang..

pastu menu tok lunch pulak, aku goreng salmon cut ngan stir fry sayur2..lately aku tibe2 suker mkn spinach, so aku stir fry jer spinach tu ngan capsicum..hehe..kadang2 spinach jer..kadang2 spinach+cauliflower..minggu ni menu sayur nyer ialah cauliflower+kacang pjg..hehe..stok spinach dh abih...

muler2 tu, aku beli tenggiri cut ngan salmon cut, tp biler aku goreng tenggiri tu, pastu mesti lah time makan dh sejuk giler sbb lunch kn, ikan tu jd keras...xbest..huhu..tp biler aku masak salmon, dier lembut time lunch tu, so aku decide ler aku hanya gune salmon cut tok mkn lunch..

tenggiri cut tu aku buat dinner jer sbb time dinner leh mkn time pns2..hehe..



nie adalah menu lunch hr ini..nasi goreng kelakar..hehe..=P aku bubuh ikan bilis ngan kacang pjg..



Ni dinner mlm biler ntah..haa..mlm khamis, pastu tunggu2 ayah aku blk surau, blh pulak dier bwk n.ayam...adoi...rupernyer ader org buat tahlil..so ni menjadi menu mlm td ler..hehe..yang aku masak ikan tu jer, ayam masak merah tu lauk ayah aku bawak hari tu..



nie lah masakan ikan masam manis pertama ku!!hehe..rasa blh thn ler..heheh..puji diri sendiri ler..


Ni ler ruper lunch bento aku for the past 2-3 weeks..hehe..


Ni ler bekal yang aku bwk tiap2 hari...tok bfast, lunch ngan minum petang..klau xcukup, mkn ler biskut dlm drawer tu..hehe..


Hehe..tu ler menu aku tiap2 hari..selagi rajin nk bgn pg nie ler..bkn senang tau nk bgn pagi msk2,huhu..xtau ler smpi biler leh bertahan..

tu dr segi mknn, kire ok kot..jarang2 mkn nasik..skrang beralih pd exercise pulak..erm..ader ker exercise???jengjengjeng...haaa...seb baek ader skali ahad lepas, aku kuatkn smngt pergi berjoging pg2 kt tasik cempaka bangi tu..ramai giler org kt situ kn..bgs2..sumer dh ader kesedaran tok kesihatan masing2...ramai yang ader kt situ family lah...aku jer berlari sorang2 smbl dgr ipod..hehe..itu jer kot..this week xtau ler exercise per lak..tunggu update nextweek lah pulak ek..hehe..


okies..tu jer..ngntk ah..nk tido jap..tata..muahmuah..

1 comment:

  1. Yg ikan goreng & sayur tu nampak sedap la :-)

    ReplyDelete