Friday, April 09, 2010

i'm back!!

hehehe...back from where...xder dr maner2 pn..dh lamer giler rase xupdate blog nie kn..nie bkn setakat bersawang nie..sumer cik ti, cik li dan cik cak sumer dh bersarang nie..hehe..

rindu nyer nk membebel kt sini...hehe..tp tu lah..bz..hehe..bz berlakon bz..hehe..leh ke cenggitu...nk citer per ek...rase ader byk sgt nk tulih, smpi xtau nk tulih yg maner satu...

hr ni ader buat potluck kt opis aku nie...ni kali ke-2 diadakan...tp system potluck ni laen skit..memandang kn jumlah wanita2 di opis tu blh dikatakan ramai lah juge, more than 1o, so kitorg buat gilir2 tok bw mknn..klau sumer org bwk mknn, mesti byk giler mknn kn, so saper yg nk mkn perabih kn..hehe..so, giliran aku dh lepas time bln 3 hr tu..bln 3 hr tu tema nye western, so aku pon aper lagi, buat ler spaghetti bolognaise..hehe..senang jer..sumer ikut resepi kt tenet..hehe..1st time buat tema western tu, mmg byk giler ah lebey..sbb xreti nk budget baper byk ek..siap sumer org kena tapau..hehe..

pastu ni kali ke-2, tema nya eastern ler pulak...sedap woooo....menu potluck hr ni td ialah
1) Masak lemak ayam
2) Sambal udang petai
3) Siakap masak 3 rasa
4) Daging dendeng
5) Kerabu epal hijau...hot menu..siap sumer org mntk resepi..hehe..kredit to chef hanieliza sbb tu resepi dr buku dier..hehe..
6) dessert : puding roti
7) air : twister..

hehe..tu lah menu hr nie..mcm maner aku nk diet nie..hahaha...tiap2 bln melantak gini gaya..
aku nyer mskn hr ni nasi..hehe..aku tukang bawa nasik seperiuk..sbb org laen dh bwk lauk kn, aku pon bawak ler nasik..ngan lisa skali..tp mslhnyer, byk giler lebey...mmg aku nye periuk luak skit giler..lisa nyer periuk ah plg laku..pastu aku pon pakse lisa ngan siti bwk blk skit sorang nasik tu..buat n.goreng kt umah diorg..hehe..aku pon terpakse lah mkn nasik tu jugak..padahal time lunch td konon xmkn, last2 aku jugak yg kena perabih..huhuhu..

esok ingat nk goreng nasik tu, pastu bwk jer blk ktn..hehe..haaa..luper nk citer..esok aku nk blk ktn!! yeay!!! dh lamer giler xblk...sejak bln 2 hr tu rase nye..since bln lps ngan bln nie xder cuti hr isnin @ jumaat, aku pn apply ler cuti isnin dpn..xkn ler nk blk 2 hari jer kn..buat membazir minyak keter aku jer kan..hehe..haha..apply cuti pon sbln blk kejer td..seb baek bos aku sempat approve cuti aku sblm dier blk..hehe..klau x, melepas aku nk cuti..hehe..

tukar topic laen lak ek...nk topik per ek..erm..haaaa..psl diet lah kn..skrang nie mmg aku jarang giler exercise...ujung minggu pon bz berjln..hehe..xsmpt nk exercise..(hahaha..alasan...=P) tp everyday aku mmg buat sit up lah..sbb skrang ni target area mmg bhgn perut nie..mumumu..tp psl mkn aku jaga skit lah..tu yg berat static jer tu..klau exercise, br ler blh turun..ni dh dok control mkn jer kn, mmg xder bender yg burn lah..huhu..mungkin lepas dh lega2 kt opis tu, pas dh lepas peak time, mungkin leh gi jogging blk ptg2..huhu..(ni pon klau rajin ler..=P)

oklah..nk gi mandi manda..hahaha..kantoi lak..ni pas blk opis td tros terasa nk update blog..hehe..rindu nk tulih pjg2..nk membebel pjg2...hehe..

oklah..tu jer..
jumper di episod akan datang...
luv u all..muahmuah..

No comments:

Post a Comment