Friday, January 29, 2010

salam hari jumaat...

yeay2..dh hari jumaat..esok sabtu..masa untuk berehat..lalalala...

apsal gumbira sgt nie..mcm xpenah ader hr jumaat lak..hehe..hepi sbb mlm ni ader department dinner..mkn time!! best2..tp camner nk survive time diet biler ader buffet dinner..tp persoalan nyer adalah..adakah aku still diet??jengjengjeng..hahaha...mesti lah diet kn..diet ni tok seumur hidup..(haaa???blh ker..hahaha..)

berbalik pd persoalan utama..bagaimana hendak survive ketika pergi buffet dinner..antara yg aku penah bace artikel psl ni lah kn..ni tips2 ketika buffet...

1) Make sure kiter mkn tgh hari pd hr dinner tersebut...supaya kiter x SUPER lapar di mana akan menjadi SUPER melantak time dinner nnt..hehe..jgn lh sbb kiter pk mlm tu mesti byk kalori yg kiter consume, so kiter pon konon nyer nk mengurangkn kalori kiter pd hr tu, padahal nnt penambahan nyer berlipat kali ganda dr aper yg kite cuber nk kurangkn tu..(korang sumer phm ker aper aku membebel nie??hehe..layan jerlah ek..hehe..)..***aku dh mkn roti wholewheat 3keping bersama milo ok lah kn..hehe..

2) 1st plate, make sure kiter amek salad + buah buahan...bender ni akan buat kiter rase kyg cpt skit...dan bender2 ni pon kiter blh mkn byk skit since mmg healthy pon kn...

3) pastu mungkin blh amek mknn berasaskan sup supaya sup tu blh mengenyangkn kiter..hehe..

4) haaa..terluper lak..make sure plate yg kiter pki tu plate plg kecik kt situ..supaya pengambilan mknn kiter tu adalah sedikit mengikut size pinggan..jika size pinggan anda besooooo, then mknn yg anda ambil pon byk ler sbb kiter mesti nk pnoh kn pinggan kiter tu kn..dh tu tgk pulak mknn byk kt situ kn..sumer rambang mata xtau nk amek aper..pastu end up amek sumer yg ader kt situ..dan klau pinggan kecik x 4 kali kiter amek, still skit klau nk dibandingkn biler kiter amek pinggan beso 4 kali..tol x..hehehee..pndi buat perbandingan nabihahismail nie..hehe..

5) dan yg plg penting sekali, make sure berhenti selepas kyg..jangan lah disbbkn buffet, kiter pon melantak gaya prot kiter ala2 tong drum..hehe..(ni cam perli diri sendiri jer..hehe..)

6) since dh melantak time dinner tu, xreti2 nk burn blk ker..gi ler jogging ker workout ker aper ker esok nyer ek..heheh..ni adalah reminder tok tuan tanah..hehehe..


semoga anda( terutama nyer tukang tulih ni ler) dpt mempraktikkan petua saya ini..sehingga berjumpa lg, BON APPETIT..hehee...


eh eh eh..belum abih lg ler aku membebel..sat na..aper lg nk tulih ek...

haaa..sptt nyer aku capai target 50kg akhir bln nie kn..kn aku ader bgtau dulu..hehehe..saper yg xtau, sila buat2 tau ek..hehe..
tp sehingga ke hr ini, berat aku br 53kg...waaaaaa..abih ler aku kena mrh..alamak..
sblm org tu mrh, kiter larikkkkkkk.......

jumper 1feb nnt ek sumer..muahmuah.....i'll update my latest weight...daaaaaaaa.....

No comments:

Post a Comment