Monday, February 23, 2009

aduhai...

huhu...dh 3 hari x exercise..sbb blk bangi..hehe..alasan2..kt memaner pon leh exercise sbnrnyer kn..cumer mls ker rajin jer kn..hehe..nie klau blk umah atam mesti x exercise...malu ler..kang dier pelik lak..huhu...so since jumaat mlm tu my diet mmg xclean lgsg ah..huhu..blk hr jumaat tu dh mkn kebab ayam(roti pita)..ntah baper kalori dh...pastu esok nyer tu,beli roti gardenia raisin tu..seharian mkn roti tu ngan mineral water jer..sbb pg2 tu dh gi putrajaya gi exam ptd tu...pastu,dh ler dier buat tmpt plg ujung skali....pastu jauh dr tpt mkn sumer..siap surau pon diorg kunci..kena lah pulak gi smyg kt masjid putra tu..dh ler tgh renovate lak tu..dh xtentu arah dh masjid tu..xtau ler..rase sblm ni dh cukup lawa dh..xtau ler aper lg nk ditmbh nyer tu...

so dr pg smpi le ker minum ptg, aku melantak roti raisin tu 2 keping for each meal..so sabtu lepas,aku mkn 6keping roti lah kn..huhu..byk nyer mkn roti...pastu dh blk dr exam tu, kebuluran..muler lah snacking xtentu psl..huhu..maruku lah..epal lah..siap sambal goreng kentang yg aku beli tu pon aku tibai gak..huhu...dh kenyang..pastu dinner tu,atam pakse lak mkn n.myk yg dier bwk blk dr skolah tu...huhu..so mkn lak n.myk + ayam msk merah (wings) + sayur cendawan + sambal ikan bilis...

ahad lak..pg2 tu mkn lg 2 keping roti raisin tu sblm kuar gi warta..nk gi beli ayamas nk gi mkn ngan adek kt rmc tu...pastu atam siap shopping mcm2 gi kt warta tu..dr warta,tros gi rmc...smpi dlm kol 1.30, seb baek adek aku tu xmkn lg..cam dier tau2 jer aku nk bwk mknn kn...hehe..birthday dier 16feb lps..so gi lah mkn2 ngan dier..sambutan hr lahir dier lah tu...dh tu, ramai pulak parents2 yg dtg...siap xcukup2 tpt nk parking dh..siap tepi2 jln diorg park keter lg tu...maklum ler budak2 br form 4 br masuk..tu yg tgh rindu2 xabih lg tu..psl tu ramai tol yg dtg..xpon nk tgk anak diorg kena ragging x ngan senior..hehe..mak aku siap pesan kt adek aku, jgn nk buli2,xbaek..hehe..adek aku syp jer..tau ler adek aku tu,syp jer..agak nyer askar mmg camtu kot..syp jer..samer lah cam abg long aku tu..syp giler..(alamak..mampus aku klau abg aku bace blog nie..ampun abglong..hehe..)tp abg ngah aku tu elok jer pulak..xder ah syp jer..tu askar yg byk ckp lak..hehe...aku jer yg terlebey ckp skit..hahaha...terlebey byk sbnrnyer..hahaha...pas dh mkn, lepak2, borak2,kitorg pon beransur ler blk...tok dinner lak aku mkn nasik + ikan grg + sayur cendawan + sambal ikan bilis(lebey mlm smlm)...tu pon nasik kena pakse mkn byk2 sbb atam mls nk simpan dh nasik tu...terpakse ler daku ni abih kn..huhu...byk ler juge..huhu..cukup ler sepinggan tu..biaser aku amek suku pinggan jer..huhu...

so kesimpulannyer...diet ku mmg ranap ler ujung minggu nie...sedey nyer...blk nie kena exercise berlipat kali ganda...huhuhu...klau x mmg sah2 ler berat aku naek semula kn..huhu..dh ler br hepi dh turun skit..nie mmg sure naek blk la nie..huhuhu....waaa...nyesal xgune dh...kena exercise jer ler..huhu..kuatkn smngt nabihah ismail!!

okies..luv uols..muahmuahmuah..jom2 exercise!!!!

No comments:

Post a Comment